Ваш автомобіль щодня піддається впливу різних негативних факторів. Наприклад, лакофарбове покриття страждає від дрібних піщинок, камінчиків, пилу і солі в зимовий період року, протектор поступово стирається , а підвіска збирає дорожні ями і нерівності. Це звичайні процеси, знайомі кожному власнику машини. Але трапляється і так, що при певних обставинах, що склалися не так на нашу користь, «залізний кінь» може отримати більш серйозні механічні пошкодження, не розминувшись з іншим автомобілем, бордюром, стовпом, деревом або іншими перешкодами. В таких випадках може знадобитися ремонт пластикового бамперу.

Існує декілька варіантів ремоту бамперів, обрання потрібного варіанту проводиться нашими спеціалістами і залежить від матеріалу бамперу та типу пошкодження.

Технологія ремонту пластикових бамперів

Ремонт пластикових бамперів проводиться для:

  • відновлення розриву (мається на увазі порушена цілісність конструкції пластикового бампера, що утворилася після впливу розтягуючого зусилля);
  • усунення тріщин (ушкоджень, що характеризуються розривами пластику внаслідок механічних навантажень);
  • усунення проломів (тобто наскрізних руйнувань пластика, що утворилися під впливом зовнішніх механічних навантажень).
Демонтаж бампера

Демонтаж бампера

Процедура проведення ремонту починається з наступної послідовності дій, яка не залежить від обраного вами варіанта її проведення. Для початку слід:

Зняти бампер;

  • Ретельно його вимити;
  • Видалити лакофарбове покриття з вимагає лагодження області;
  • Зачистити зовнішню і внутрішню поверхню із захопленням 10-15 мм по сторонам від тріщини (тут візьміть до відома, що знятий при зачистці шар повинен становити не менше 0,2 мм, оскільки верхній шар поверхні в процесі експлуатації часто змінює свої властивості, що може відбитися на якості нашого ремонтного шва);
  • Засвердлити кінці тріщин (це запобіжить їх подальше зростання).
Зачистка бампера

Зачистка дефектів бампера

Тепер уважно вивчимо внутрішню сторону бампера. Там потрібно знайти видавлену (в деяких випадках виплавлену) інформацію про матеріал виробу. Залежно від типу маркування, можна зробити наступні висновки:

  • позначення типу PP (PPTV20 і аналоги) - бампер зроблений з пропілену;
  • позначка PUR - бампер поліуретановий;
  • PAG 6 (GF, ABS) - позначення твердих пластмас.

Але це не повний перелік матеріалів, з яких виготовляються бампери для автомобілів. Можна також знайти деталі зі склопластику й подібних йому карбону, але на них маркування наноситься дуже рідко і самий максимум, який можна виявити - це дані про виробника. А от якщо ваш бампер виготовлений з твердої (термореактивной) пластмаси або карбону, то ремонт пластикових бамперів такого типу відрізняється від лагодження виробів з інших матеріалів (ми його опишемо в останню чергу).

Армировка бампера

Армировка бампера

Зазвичай в цілях армування за кордоном вибирають спеціальні смуги армованої сітки, але в Україні виникають складнощі з її придбання - вона не користується популярністю в нашій країні через свою високу ціну. Одним з поширених способів армування є використання в цій процедурі скоб для степлера (таким методом користуються фахівці). Іноді застосовується шловолоконна будівельна сітка для забивання гіпсокартонних швів, а іноді шви взагалі не армують.

Технологія ремонту пластикових бамперів передбачає використання будь-яких зварювального апарату для пластикових конструкцій. Найпоширенішим є використання термопістолет з різноманітними насадками. Багато хто знає цей пристрій як промисловий фен, що використовується тонувальниками автомобілів.

Сама процедура ремонту термопластікових бампера передбачає наступні дії:

  • Стикування місця розлому максимально щільно;
  • Вирівнювання площин;
  • Фіксування кінців тріщин.
  • У разі, коли ми маємо справу з довгими тріщинами, то можна використовувати скотч з метою утримання шматків в середній частині. При цьому клеїти його варто з лицьового боку, так як ремонтні роботи починаються з внутрішньої сторони бампера.

Для ремонту пластикового бампера необхідно знати його матеріал!

Для ремонта пластикового бампера необходимо знать его материал

 

Важлива інформація потрібна для того, щоб правильно підібрати ремонтні матеріали саме для Вашої деталі. Залежно від цього варто придбати або палички з поліпропілену, або смуги з поліуретану. Пам'ятайте, що слід ретельно підбирати матеріали для ремонту, так як відремонтований пластмасою іншого типу бампер довго не прослужить, оскільки розломи і тріщини мають властивість розростатись через вібрації навіть в умовах спокійної, безаварійної експлуатації машини. А внаслідок використання невідповідних матеріалів Ваш бампер швидко втратить вигляд нового навіть при ідеальній проведеної лагодження.

Ремонт поліпропіленового бампера

Найважливішою і суттєвою особливістю ремонту поліпропіленового бампера можна назвати неприпустимість використання сітки. Процедура починається з того, що на термопістолет встановлюється насадка з соплом 4-6 мм, температура підбирається індивідуально. Це пояснюється тим, що кожен пластик характеризується своєю температурою для переходу з твердого в в'язке, розплавлене стан (справа в тому, що щорічно в полімери додавалися різні домішки). Потрібно  ретельно стежити за тим, щоб матеріал що ремонтується не кипів і не випаровувався.

В процесі підігріву розлому і підплавкі електрода в місце спайки вдавлюється останній з них в місце спайки невеликим зусиллям. В результаті шов буде повністю заповнений таким чином, маючи при цьому невеликий виступ.

Ремонт поліуретанових бамперів

Ремонт  полиуретановых бамперов

Ремонт поліуретанових бамперів

А тепер трохи про особливості ремонту поліуретанових бамперів. Лагодити бампер з поліуретану трохи простіше, ніж поліпропіленові аналоги, оскільки такий виріб не вимагає особливої підготовки. На шов, армований сіткою або скобами, слід покласти заздалегідь підготовлені ремонтні смужки і розплавити їх за допомогою термопистолета (насадка 10 мм). Потрібно стежити, щоб ремонтний матеріал не випаровувався. А далі - технологія ремонту пластикових бамперів не відрізняється від лагодження поліпропіленової деталі.

Коли  шов вже буде повністю пропаян і охолоне, знімаємо струбцини. Це все, що стосується внутрішньої сторони пошкодженого бампера. Якщо його товщина від 3 мм, то слідувати армуватися і паяти виріб і з лицьового боку за тим же алгоритмом. У разі, якщо ми маємо справу з довгими тріщинами, не варто застосовувати зварювання без відриву - це може перекосити бампер.

 

Ремонт пластикових бамперів з термореактивних пластмас і склопластику

  • поєднуємо тріснуті частини, фіксуємо їх будь-яким швидковисихаючим клеєм;
  • готуємо епоксидну смолу до подальшого використання;
  • беремо кисть і промазуємо область тріщини в межах від 5 см шириною з внутрішньої частини бампера;
  • просочуємо епоксидною смолою скловолокнистий мат і укладаємо його на підготовлену ділянку; в разі відсутності такого матеріалу може підійти сітка, використовувана для закладення гіпсокартонних швів. В останньому випадку доведеться нанести ще один шар епоксидки.